CRM project starten?
Lees de adviezen!
Veel belangrijker is het om en plan te hebben over hoe u CRM in de toekomst wilt inzetten om het rendement van uw sales en marketing te verbeteren. Met als uiteindelijke doel: een klantgerichte organisatie worden die zich onderscheidt van concurrerende aanbieders, die doorlopend in staat is nieuwe klanten te werven en die bestaande klanten duurzaam bindt. CRM en CRM software staan dan ook niet op zich. Als u het ziet als middel om klantgericht te ondernemen, gaat het ook bijvoorbeeld ook om customer experience. CRM advies kan zich dan ook richten op verschillende aspecten.
Als het gaat om technische, productgerichte en toepassingsgerichte kennis, laat u dan adviseren door de CRM leveranciers zelf
Welke CRM advies heeft u nodig?
Selectieadvies – Dit CRM advies is bedoeld om een goede keuze te maken uit beschikbare CRM systemen. Steeds meer partijen geven u graag gratis selectieadvies. En dat is logisch, omdat daar het verdienmodel van de adviseur in zit. De ‘adviseur’ verkoopt de informatie namelijk door aan leveranciers en incasseert daarmee een fee of provisie. Of de adviseur heeft ook een implementatie-afdeling die de vaak niet geheel onafhankelijk selecteerde oplossing graag implementeert. U kunt dit omzeilen door zelf te begrijpen waar het bij CRM selectie echt om gaat. Om die reden bestaat de CRM box. Heeft u dan toch nog een selectieadviseur nodig, laat deze dan overduidelijk zijn of haar onafhankelijkheid aantonen.
Technisch advies – Dit CRM advies gaat over producten, software, toepassingen en bijvoorbeeld koppelingen met andere systemen. Wilt u over oplossingen praten, dan zit u het best bij CRM leveranciers en specialisten. Niet alleen omdat zij uiteraard alles weten over de oplossingen die zij aanbieden en al gerealiseerd hebben, maar vooral ook omdat zij (als het goed is) uw bedrijfsprocessen kennen en problemen en knelpunten snel vertalen in oplossingen.
Business advies – Dit CRM advies gaat over de toepassing van CRM binnen de sales- en marketingstrategie van uw bedrijf. Met deze adviseur gaat het deels over de CRM software die u nodig heeft en vooral over de inrichting van salesfunnels en het faciliteren van de customer experience. Ofwel, advies over hoe CRM u helpt uw business te optimaliseren en te laten groeien.
Het allerbelangrijkste is dat u zelf begrijpt waar het bij CRM selectie echt om gaat. Om die reden bestaat de CRM box.
Waarde van CRM advies
CRM advies kan een enorme impact hebben op het succes van uw CRM project. Redenen daarvoor zijn:
- U krijgt deskundige hulp bij lastige beslissingen
- U leert meer oplossingen kennen
- U heeft meer kennis en praktijkervaring tot uw beschikking
- U voorkomt foute keuzes en mislukkingen
- U kunt kosten beter in de hand houden of zelfs besparen
- Uw project gaat sneller
- U neemt betere beslissingen en kunt deze beter onderbouwen
- U krijgt een beter werkende CRM oplossing
- U krijgt sneller overeenstemming binnen uw organisatie